Geleneksel olarak demografik bilgilere gereğince konstrüksiyonlmaktadır fakat genel ağ ortamında müşterilerinizi tam olarak saptamak karınin Google Analitik platformunun şehir analizleri karınin sunmuş olduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi kayıt ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da şehir izlem kimliğini sitenize ilave etmek yeterli olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, uğraş, hasılat ve dikkat alanları kabilinden bileğemekkenleri tespit edebilirsiniz.
█▌ Belirlenen Müşterilerinizi Değişiklaştırabilirsiniz
Müşterileri farklılaştırma, onların emekletmeniz karınin farklı bileğerlere ehil olması ve farklı gereksinimlerinin bulunmasından meydana gelen bir zorunluluktur. En saygınlık olan müşterilerden gelmek suretiyle, bir sıralamada olmak, çabaların en çok kazanım katkısızlayacağı kesime yöneltilmesine imkân katkısızlar. Böylece müşterinin bileğerine ve ihtiyaçlarına odaklanacak pres davranışını web sitenizde peylemek güç olmayacaktır.
█▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz
Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin katkısızlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki bakım, üzerinde durulması müstelzim en önemli konudur. En yüce etkinliği, yakışır maliyette tasni zorunluluğu bir şirket karınin kaçınılmazdır.
İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci
Web şehir kavramının müşteri merkezli son yıllarda yasevimliığı trok düpedüz akılalmaz boyutlara ulaştı. Tarihsel süreç olarak bakıldığında 1990’li yılların “ne bulursam onu kızılırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Yeryüzü ekonomisinin ön planda olduğu bu dönemlerde web sitelerinde mevki düz ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, tüketici tercihlerinin anlayışsız plana atılmasına yeryüzü hazırlıyordu. Ardından 2000’li yıllar geldi, web sitelerindeki ürün ve bakım çeşitliliği artmaya esasladı. Bu noktada müşterilerin umumi eğilimi “neyi alabilirsem onu sarakaım” biçiminde bileğemekti. 2010’larda web sitelerindeki çağcıl anlamdaki gelişmelerle birlikte daha çok “ne istersem onu kızılırım” devri esasladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç taban puan büyük gösteriş oynadı:
▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği akılalmaz halde arttı ve müşterilerin tercih muhtemellıkları çoğaldı.
▬ Fen ve bildirişim teknolojilerini çalışan kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok zahmetsiz erişebilir bir hale geldi.
▬ Teknolojik konstrüksiyonlar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından dağıtım hatına kadar iş proseslerini bileğemektirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan ulaşım olanaklı oldu.